De Misvattingen omtrent CRO

Waarschijnlijk heb je het al eens meegemaakt. Het verkeer naar je website neemt elke maand weer toe, maar het aantal aanvragen, belletjes en/of telefoontjes blijven achter. In een situatie als deze is het toepassen van de juiste CRO-technieken dan ook echt waardevolle toevoeging. Maar wat is CRO precies? En welke misvattingen bestaan er?

Conversion rate optimalisation

Maar, wat is cro eigenlijk precies? CRO is het verbeteren van de conversieratio op basis van bijvoorbeeld het uitvoeren van A/B testen en hypotheses. Door te testen welke ‘versie’ beter werkt en deze versie vervolgens uit te rollen op een website, is de kans groot dat de bezoekers meer aanvragen en/of aankopen voltooien.

Misvattingen CRO

Mensen die denken dat CRO enkel het uitvoeren van A/B-testen is hebben het bij het verkeerde eind. Conversieoptimalisatie is namelijk veel meer dan dat! A/b-testen zijn enkel een middel om deze doelen te bereiken. Vaak denken mensen ook dat CRO niet nodig is zodra er wordt geadverteerd. Want, dan komen de conversies immers toch ook binnen? Niets is alleen minder waar! Als er te weinig aandacht gegeven wordt aan de fase waarin mensen moeten afrekenen, en er dus nog te veel momenten zijn waarop gebruikers uitstappen, dan zal het gebruik van alleen Advertisement op de langere termijn niet zo winstgevend zijn. Door CRO uit te voeren gedurende de jaren heen, zal de conversieratio sneller toenemen omdat de knelpunten waar gebruikers normaliter tegenaan lopen worden weggenomen.

Het is dan vanzelfsprekend dat CRO en advertisement hand in hand met elkaar lopen en je door deze combinatie prachtige resultaten kunt behalen. Benieuwd naar de andere mogelijkheden m.b.t. CRO? Of heb je wat misvattingen gehoord welke je uit je systeem wil halen? Schroom dan niet om contact op te nemen met een van de CRO-bureaus in Nederland. Zijn leggen je graag uit wat cro is en hoe je dit het beste kunt aanpakken!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *